Postoji skupina ljudi koji se ne žale na kišu koja nas prati poslijednjih dana. Za njih je to dobrodošlo olakšanje i mogućnost da opušteno izađu van na čisti zrak. Tu spada i moja draga prijateljica koja ovog prolijeća u vrtu radi noseći kiruršku masku na licu. Uz to često pušta pokoju suzu, ali nije tužna, samo je alergična na pelud.

Dobro ju razumijem jer sam i sama godinama trpila prave napadaje kihanja i zamagljen pogled očiju koje svrbe. Oni koji nisu to iskusili ne znaju koliko je iscrpljujuće i često su zbunjeni potrebom alergičara da samo leže na kauču u dobro zatvorenoj prostoriji i čekaju zimu.

kopriva_sc

Poslijednjih godina nemam takvih problema, ali alergije su donekle nepredvidive i znaju se ponovo pojaviti iznenada kao što su se i povukle. Zato čim osjetim sumnjivo golicanje u pozadini nosa ili u grlu – kuham koprivu. Puno čaja od koprive. Jer pomaže. I ukusan je. I jeftin. I zdrav. A kopriva se, kao da zna da je potrebna, upravo u ovo doba posvuda razraste, pa je ima dovoljno i za juhe, pite, sokove i sve što srce poželi.

Uz koprivu postoji još nekoliko ideja koje mogu pomoći i koje za svoje zdravlje možemo poduzeti sami. U osnovi, kako bismo umanjili simptome alergije možemo činiti tri stvari: jačati organizam kako bi postao manje osjetljiv na alergene, fizički spriječiti alergene da dođu u kontakt s našim preosjetljivim sluznicama i ublažavati simptome kada do reakcije već dođe.

JAČANJE ORGANIZMA

Ovaj korak zahtjeva djelovanje onda kada još uglavnom ne razmišljamo ni o prolijeću ni o alergijama.

  • Žlica lokalnog, nerafiniranog meda na dan kroz zimu i prolijeće omogućava organizmu da kontinuirano dolazi u dodir s alergenima, ali u malim količinama i neizravno (kroz probavni sustav). Cilj je “naviknuti” organizam na te tvari i tako ublažiti alergijsku reakciju u razdoblju visoke koncentracije peludi. Sličnim principom vodi se i proces desenzitizacije u medicini, ali je mnogo ozbiljniji i neugodniji. Nakon što sam probala oboje, preporučujem med.
  • Početkom prolijeća dobro je napraviti i čišćenje probavnog sustava, posebno jetre i tako olakšati organizmu predstojeće razdoblje alergija. Dvotjedna kura čaja od sikavice i uvođenje proljetne gorkaste trave/salate u prehranu dobri su izbori.

FIZIČKA BLOKADA ALERGENA

Da bi naše tijelo reagiralo s alergenima oni moraju doći u kontakt, najčešće kroz sluznicu nosa ili očiju, pa je logičan korak pokušati spriječiti taj kontakt.

  • Pelud se nakuplja na svemu, stoga je važno nakon povratka izvana presvući se i oprati ruke, lice i ostale izložene dijelove tijela. Ako ne želite prečesto prati kosu, možete ju vani zaštititi kapom ili maramom. Kućne ljubimce po ulasku u kuću prebrišite mokrim ručnikom, a oprano rublje naravno sušite unutar kuće.
  • Prije izlaska van unutrašnjost nosa namažite balzamom s pčelinjim voskom ili vazelinom kako bi stvorili barijeru za alergene (postoje i komercijalni pripravci za to koje možete kupiti u ljekarni, ali princip i učinkovitost su isti). Po potrebi obnovite sloj.
  • Nosite sunčane naočale kada ste vani, što bolje prijanjaju uz lice biti će učinkovitije.
  • netiIspiranje nosa slanom vodom uz pomoć neti lončića pomaže ukloniti zaostale alergene iz nosa, spriječiti sekundarnu infekciju i smiriti sluznicu (kako koristiti neti za početnike i za napredne).
  • Koncentracija peludi najjača je ujutro, pa kada imate izbora izlaske planirajte kasnije u danu. Ako imate tu mogućnost, iskoristite svoj mobitel kako biste pratili koncentraciju peludi u zraku. Aplikacija Alergo Alert je besplatna, a uključuje i prognozu stanja.

UBLAŽAVANJE SIMPTOMA ALERGIJE

Kada ludilo i krene, još nije kasno poraditi na ublažavanju reakcije. To može značiti razliku između povremenog uljuđenog šmrkanja u maramicu i nemoćnog ležanja s nosom punim toalet papira.

  • Potrebno je piti mnogo tekućine, a čajevi poput koprive i stolisnika ublažavaju upalnu reakciju tkiva na alergene. Slobodno skuhajte dvije litre i pijte cijeli dan rashlađeni čaj, umjesto vode.
  • Jedite hranu punu kvercetina – prirodnog antihistamina, poput kapara, jabuka, tamnog bobičastog voća, trešanja ili luka. Vitamin C također je prirodni antihistamin, pa je sva hrana koja ga sadrži u velikim količinama preporučljiva.
  • Osobe koje pate od peludne groznice, često su i intolerantne na neke namirnice. Otkrivanje tih intolerancija i izbacivanje tih namirnica iz prehrane, makar za vrijeme najveće koncentracije peludi može znatno ublažiti simptome alergije. Danas je moguće podvrći se testovima koji detaljno otkrivaju intolerancije na pojedinu hranu, no neke namirnice najčešći su krivci: mliječni proizvodi, pšenica (durum pšenica i pir su rjeđe problematični), alkohol, kava, umjetna sladila i arome, kikiriki, čokolada i citrusi. Jedan način da istražite njihov utjecaj na vašu alergiju jest da ih sve izbacite i nakon mjesec dana vraćate u prehranu jednog po jednog, te pratite reakciju tijela.
  • foto (114) (Large)Shiatsu pomaže na više razina. Pomaže ukloniti iz tijela napetosti prouzrokovane hunjavicom i salvama kihanja, a koje još više intenziviraju tjelesne reakcije stvarajući zatvoreni krug. Također pruža podršku jetri i cijelom probavnom sustavu koji je nužno potreban kako bi imuni sustav ponovo uspostavio balans i prestao nepotrebno reagirati na pelud – u osnovi potpuno neštetnu tvar. Radom na glavi pomažemo drenažu sinusa i smanjenje otoka sluznice. Duboko opuštanje u tretmanu također normalizira lučenje hormona stresa, omogućava kvalitetan san i oporavak organizma kroz noć, što pozitivno utječe na smanjenje težine simptoma.

Ako patite od uistinu teške alergije na pelud, ovi mali trikovi ne mogu zamijeniti moderne lijekove, ali mogu vam uz njih dodatno olakšati simptome, a ako ste lakši slučaj mogu vas u potpunosti riješiti muke. Kao bivši redoviti i teški peludni šmrkavac, mogu vam ih iz vlastitog iskustva samo najtoplije preporučiti.


Povremeno objavljujemo tekstove o shiatsu pristupu i brizi za vlastito zdravlje. Kako bi bili obaviješteni o novom tekstu, popustu ili akciji upišite e-mail adresu.

popup